Denne løsningen vil være åpen for alle. Dermed er det fritt fram for alle mediehus, publisister, bedrifter og kreative å benytte seg av løsningen.
Du må oppdatere HTML5-markupen i artikkelmalene dine. Ny basic markup ser for eksempel slik ut.[caption id="attachment_2534" align="alignnone" width="548"]
I sin mest enkle form består endringen av å tillegge et AMP javascriptbibliotek og noen andre småendringer.[/caption]
Om du har en nettside som publiserer artikler eller innhold som igjen deles til kunder eller 'fans' på Facebook, så kan du allerede nå begynne å forberede nettsiden din for å gi dem en bedre opplevelse.
Har du surfet Facebook fra mobilappen og trykket på en artikkel som åpnet seg lynraskt, og gjerne bestod av elementer som video og andre rike medier i en pen innpakning? Da kan det godt tenkes at det var en Instant Article du leste. Det er foreløpig kun store mediehus som får pilotteste teknologien, men kjennetegnene på at artikkelen er 'instant' er dette:
Du kan poste en Instant Article manuelt eller lage en automatisk håndtering til publiseringsløsningen din, og det er en forholdsvis enkel implementasjon hvor du må tilpasse artikkelmalen i ditt system til den nye markupen.